תלמידים ומורים בתכנית השאלה תשפ"ד – ההרשמה תפתח ב-1 באוגוסט.  נא לא להרשם לפני תאריך זה.

לא רק המחיר – 18 יתרונות לספר הלימוד הדיגיטלי

ספרי לימוד דיגיטליים מהווים חלק נכבד מליבת הלימודים הדיגיטליים, ניתן להשתמש בהם על טאבלטים, לפטופים, מחשבים שולחניים ואפילו בסמארטפונים. היתרונות שלהם רבים ומגוונים, לפניכם ח"י יתרונות לספר הלימוד הדיגיטלי.

ספרי לימוד דיגיטליים מהווים חלק נכבד מליבת הלימודים הדיגיטליים, ניתן להשתמש בהם על טאבלטים, לפטופים, מחשבים שולחניים ואפילו בסמארטפונים.

בחוזר מנכ”ל חדש ממשרד החינוך, מכריז המשרד על תמיכה בתוכנית להשאלת ספרי לימוד דיגיטליים והשוואת תנאים לתוכנית להשאלת ספרים מודפסים.

“סעיף 5.11 רכישת ספרים דיגיטליים תיחשב שוות ערך לרכישת ספרים מודפסים לצורך תוכנית ההשאלה. תקצוב ספרים דיגיטליים הוא באחריות אגף תקשוב."

בנוסף, פרסם המשרד פוסט באתר הקורא לבתי הספר לעבור לשימוש בספרי לימוד דיגיטליים ולהצטרף לתוכנית – קישור לפוסט

היתרונות שלספרי הלימוד הדיגיטליים רבים ומגוונים, ריכזנו לפניכם ח"י יתרונות:

1. משקל

כיום בממוצע, סל ספרי הלימוד המודפסים שוקל קרוב ל 5 קילוגרם לעומתו משקל כל הספרי הלימוד הדיגיטליים יחדיו מ 6 שנות לימוד כולל משקל הטאבלט יעמוד על משהו כמו 650 גרם.

2. תמיד חדש

חדש או משומש? כולנו רוצים שלילדים שלנו יהיו תמיד ספרי לימוד חדשים, נקיים ומעודכנים להוצאה האחרונה אבל לא תמיד זה מתאפשר. ספר לימוד דיגיטלי הוא חדש תמיד, לא מקומט, לא מלוכלך ובלי תשובות שעברו בירושה מהבעלים הקודם.

3. תמיד מעודכן

בזכות הפורמט הדיגיטלי, המו"לים ומחברי ספרי הלימוד יכולים לעדכן את תכני הספר והחומר הלימודי בקלות רבה ובעלות נמוכה, יתרון גדול ומשמעותי כשמדובר בתכנים לתחום החינוך.

4. ניתן להוסיף עליו שכבות מידע אינטראקטיביות

יתרון גדול של ספרי הלימוד הדיגיטליים הוא היכולת להוסיף ולהציג שכבות מידע בקלות, ביעילות ובנוחות. סרטי וידאו, קבצי קול, קישורים, תמונות, ועוד. כל אלה תורמים להבנייה טובה יותר של הידע ולהמחשת שלל הנושאים הנלמדים. כמו כן מאפשרים כלים אלו,  שימוש בנושאים אקטואליים להגברת העניין והמעורבות בלמידה.

5. הוספת הערות ופתקים

ניתן לכתוב הערות ופתקים על דפי הספר הדיגיטלי ואח"כ גם לערוך ולשתף אותם.

6. הוספת סימניות ומירקורים

בספר האלקטרוני מותר ״לקפל אזניים״, להוסיף סימניות, לסמן ולהדגיש את הטקסטים בשלל מרקרים צבעוניים. כל מה שאסרו עלינו ובצדק, בספר המודפס.

7. חיפוש בתוך הספר הדיגיטלי

אחד היתרונות הגדולים לספר לימוד דיגיטלי הוא היכולת לחפש מילים, משפטים, שכבות מידע הערות ופתקים, ובכך לייעל ולשפר את תהליך הלמידה.

8. חיפוש באינטרנט מתוך הספר

כל מילה, משפט או תוכן ניתן בקלות לחיפוש והרחבה מתוך ספר הלימוד הדיגיטלי לעולם המידע האין סופי של האינטרנט.יכולת זאת מאפשרת להרחיב ולהעשיר את הלמידה.

9. שיתופיות

ספרי הלימוד הדיגיטליים מאפשרים למורה, לתלמיד ולכתה ללמוד ולשתף תכנים בדרך קלה ויעילה, דבר המקדם ומפתח את היכולות ללמידה שיתופית בבית הספר ובין תלמידים.

השאלת ספרי לימוד דיגיטליים – הפתרון קל, פשוט וזול לתוכנית ההשאלה

הורידו עכשיו ספרי לימוד דיגיטליים ללא תשלום (יש להכנס באמצעות מחשב)

10. תרגום והקראה של טקסטים

יתרון גדול של ספר הלימוד הדיגיטלי,  במיוחד בלימוד, בקריאה ותרגול של שפות זרות היא היכולת לתרגם בקלות משפטים ומילים מתוך הספר ובנוסף גם להשתמש במנגנון ההקראה.

11. נוח מאוד לשימוש

ניתן להתאים את גודל הפונט לפי הצורך, וכמובן שניתן לקרוא גם בחושך.

12. מהמסך הקטן למסך בכיתה

אפשר בקלות להקרין או להציג את הספר על מסך גדול ולאפשר דיון כיתתי בטקסט, תמונה מפה או כל תוכן אחר.

13. זמינות גבוהה

בטאבלט, במחשב האישי ובטלפון הנייד. ספרי הלימודי הדיגיטליים תמיד איתך.

14. ידידותי לסביבה

חיסכון בנייר, חיסכון במשאבים אחרים להפקת הספר ובדלק לצורך הובלה והפצה לחנויות.

15. חיסכון במקום

ספרים מודפסים דורשים מקום לאחסון לעומת ספרי לימוד דיגיטליים המאוחסנים על גבי זכרונות דיגיטליים המכילים מידע רב בנפח מזערי.

16. שרידות גבוהה

ספר לימוד דיגיטלי אינו סובל מבלאי של נייר, לא צובר אבק, קל לשמירה ולגיבוי.

17. פיתוח ערכי למידה והעלאת המוטיבציה

פיתוח חשיבה ביקורתית ויכולת לפתור בעיות, פיתוח לומד עצמאי, עידוד למידת חקר ולמידה שיתופית, הקניית אוריינות מידע, העלאת המוטיבציה והעניין בלמידה, פיתוח מיומנויות נוספות של שימוש בכלי תקשוב מתקדמים, גמישות ועדכניות בהוראה ובלמידה (מתוך אתר משרד החינוך)

18. המחיר המחיר המחיר

מעכשיו, בעידוד משרד החינוך, גם המחיר של ספרי הלימוד הדיגיטליים הופך אותם לאטרקטיבים כל כך, בכוונת המשרד לגרום להוזלה של ספרי הלימוד הדיגיטליים לפחות מחצי מחיר מספר מודפס. לייתר דיוק 58% ממחירו של ספר לימוד מודפס.

הורידו עכשיו ספרי לימוד דיגיטליים ללא תשלום (יש להכנס באמצעות מחשב)

מעוניינים לצרף את ביה"ס שלכם לתכנית השאלה דיגיטלית?
השאירו פרטים ונחזור אליכם

עוד באותו הנושא